Traficul în Constanța a ajuns un sport extrem. Sensurile giratorii și sensurile unice au dat peste cap circulația, iar faptul că se lucrează pe multe artere și că numărul din ce în ce mai mare de mașini cu siguranță că nu ajută.
Viceprimarul Ionuț Rusu a anunțat, pe Facebook, ceea ce știu toți șoferii din Constanța:
„Blocajele traficului în zonele urbane generează atât disconfortul cetățenilor, cât și o creștere a gradului de poluare.”
Are însă și o soluție: a înființat un grup de lucru „pentru găsirea de alternative în vederea fluidizării traficului din Municipiul Constanța”.
Prima decizie a grupului: în zona Delfinariu reproiectarea fluxurilor se realizează pe baza situației reale și se va desfășura în doua etape:
„Prima etapă de reorganizare a elementelor de trafic folosind resursele existente a fost implementată prin reconfigurarea accesului la McDrive (situat la intersecția B-dului Mamaia cu Str. Soveja). Următoarea etapă constă în resistematizarea străzii Soveja (intersecție cu B-dul Mamaia), unde se analizează amenajarea unei benzi suplimentare pentru fluidizarea intersecției de la Delfinariu. Prin reconfigurare sistemului de circulație rutieră, vor rezulta două benzi pentru virarea la stânga, o bandă pentru direcția înainte către str. Zorelelor și o bandă pentru virarea la dreapta pe B-dul Mamaia. De asemenea, spațiul urban va fi redistribuit pe bulevardul Mamaia, între străzile Soveja/Zorelelor și Pescărie prin amenajarea unor zone dedicate tuturor participanților la trafic (bicicliști, pietoni, etc). Pe tronsonul menționat anterior, se va analiza inclusiv crearea de noi locuri de parcare.”, a spus Ionuț Rusu.
Acesta a mai spus că intervențiile punctuale din intersecții sunt coroborate și analizate în paralel cu elementele de smart city care ne vor permite analiza în timp real și sincronizarea mult mai eficientă a traficului din Constanța.
Din grup fac parte an Mocanu, inginer constructor Co. Proiect, George Cătălin Marin, expert tehnic și Romeo Ene, inginer soluții trafic.
Vă recomandăm și:
Despre inițiative de acest gen se zicea cîndva „să faci din kkt bici și să te-aștepți să și pocnească”.
Un tip foarte slab pregătit..asta e adevarul..sistematizeaza o laie
In loc sa aduci trei specialiști care sigur se vor contrazice permanent între ei, e preferabil o firma cu experienta dovedita pe lucrări similare de optimizare a traficului urban, care lucrează cu echipamente adecvate – drone si programe de management al mulțimilor.