Vin vremuri grele pentru posesorii de mașini diesel

Uniunea Europeană va interzice majoritatea importurilor de produse petroliere ruseşti pe cale maritimă începând cu data de 5 februarie 2023, iar asta va crea probleme pentru șoferii care au mașini diesel.

Rusia a fost mult timp principalul furnizor de motorină al Europei, ale cărei rafinării nu produc suficientă motorină pentru a acoperi cererea internă mare venită din partea flotei de automobile diesel. Chiar dacă guvernele şi companiile europene au încercat să reducă legăturile economice cu Rusia, după invadarea Ucrainei, anul trecut Europa s-a bazat pe Rusia pentru aproape jumătate din importurile sale de motorină.

Embargoul privind produsele rafinate care ar urma să intre în vigoare la 5 februarie ar urma să modifice abrupt fluxurile comerciale cu carburanţi şi asta va însemna noi costuri. Analiştii de la WoodMac se aşteaptă ca diferenţialul de marjă dintre motorină şi petrol brut să ajungă la o medie de 38 de dolari pe baril în perioada ianuarie-iunie 2023, adică mai mult decât dublu faţă de media multianuală pentru primul semestru.

„Preţul mare al motorinei se va menţine din cauza logisticii complicate şi costurilor de shipping. Această complexitate, care la rândul său reduce lichiditatea de pe piaţă, este posibil să menţină marjele de rafinare pentru motorină în sus, aşa cum am văzut şi în 2022”, susţine Rob Turner, analist la PwC UK.

Recomandare: S-au reluat lucrările la unul din cele mai mari noduri rutiere din România, care va lega Autostrada 2 București Constanța de Autostrada 0

Având în vedere că se apropie momentul la care va intra în vigoare embargoul, traderii s-au grăbit să îşi facă rezerve de motorină, astfel că la data de 12 ianuarie 2023 stocurile regionale au atins cel mai ridicat nivel de după luna octombrie 2021, arată datele firmei de consultanţă Insights Global.

Potrivit companiei de analiză Vortexa, importurile europene de motorină din Rusia au ajuns luna aceasta la 770.000 de barili pe zi, cel mai ridicat nivel de după luna martie a anului trecut. „Cumpărătorii europeni se grăbesc să importe cât de mult pot”, spune Rohit Rathod, analist şef la Vortexa.

Recomandare: Veste proastă pentru șoferii care au mașini cu motoare Diesel: urmează o criză a motorinei

O parte dintre cele mai mari tancuri petroliere din lume, cu o capacitate de două milioane de barili, au fost închiriate în ultimele luni pentru a importa motorină în Europa din Asia şi Orientul Mijlociu. Cu toate acestea, transportul de carburanţi din Rusia în nord-vestul Europei durează în mod obişnuit o săptămână în timp ce cargourile din est au nevoie de opt săptămâni în medie pentru a ajunge în nord-vestul Europei, ceea ce înseamnă costuri mai mari cu transportul.

De exemplu, Letonia, ţară care graniţă cu Rusia, a importat luna aceasta prima sa încărcătură de motorină din China, o dovadă a modificării rutelor comerciale.


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Marcel Ciolacu este ferm: ori rotație, ori anticipate

lun ian. 16 , 2023
Președintele PSD, Marcel Ciolacu, a declarat luni că nu este fan al alegerilor anticipate, însă dacă nu va fi respectat acordul politic încheiat între partidele de guvernare privind rotaţia premierilor, atunci aceasta ar putea fi direcţia şi calea de urmat. „N-am auzit niciun factor decident nici de la PSD, nici […]
marcel-ciolacu

V-ar putea interesa și: