Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat vești importante pentru infrastructura rutieră din România. În luna aceasta, se va deschide circulația pe ultimii kilometri ai Lotului 1 (Glina-Vidra) al A0 Sud, o veste așteptată de foarte mulți șoferi din zona Bucureștiului, dar și din Constanța. Din păcate, sunt însă și vești proaste.
Pe autostradă spre Constanța
Finalizarea Lotului 1 al A0 Sud va permite circulația la profil de autostradă de la intersecția cu DN6 până la A2, extinzându-se mai departe spre Constanța. În total, această porțiune va însuma peste 236 de kilometri, incluzând lungimea Loturilor 1 și 2 ale A0 Sud (33,23 km) și lungimea A2 (202,8 km). Aceasta va reprezenta un pas important în dezvoltarea infrastructurii rutiere, facilitând transportul și reducând timpii de călătorie.
Progrese pe lotul 3 al A0 Nord
Pe Lotul 3 (Afumați – Pantelimon) al A0 Nord, lucrările avansează într-un ritm promițător. Constructorul chinez a ajuns la un stadiu fizic de 10% pe întregul șantier, iar la nodul rutier cu DN2 progresul este de peste 18%. Termenul contractual pentru finalizarea întregului lot (8,6 km) este anul 2025, însă se preconizează că până la sfârșitul acestui an vor fi dați în circulație încă 11 km. Astfel, se va putea circula la profil de autostradă între intersecțiile cu DN1, A3 și DN2, acoperind o lungime totală de 21 de kilometri.
Întârzieri pe lotul 3 al A0 Sud
În contrast cu progresul rapid de pe A0 Nord, lucrările pe Lotul 3 (Bragadiru-Joița) al A0 Sud întâmpină întârzieri. Constructorul grec nu a accelerat ritmul așa cum a promis, iar termenul inițial din august a fost deja decalat în septembrie 2024. Pentru a recupera întârzierile și a respecta noul termen, este necesar ca antreprenorul să înceapă urgent lucrul în mai multe schimburi.
Și bine, și rău
Progresele înregistrate de CNAIR sunt un semnal pozitiv pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din România. Deschiderea circulației pe Lotul 1 al A0 Sud și avansul pe Lotul 3 al A0 Nord sunt realizări importante care vor contribui la îmbunătățirea traficului și la reducerea timpilor de călătorie. Cu toate acestea, întârzierile pe Lotul 3 al A0 Sud subliniază importanța monitorizării și gestionării eficiente a proiectelor pentru a asigura respectarea termenelor și a calității lucrărilor.